Thursday, February 4, 2016

文章「一波一波跌落去」的節錄與補充(方卓如,2016年2月4日)



『... 喺亞洲嘅呢一邊,在日本甚至香港,通縮係乜嘢一回事,好多人都有模糊嘅概念。 ...

通縮係乜嘢?唔係官方語言嘅廣東話最貼切:賤物鬥窮人。愈平愈見鬼,愈平你愈唔敢買。有資產在手嘅人,最怕通縮,因為手上資產愈跌愈平,要套現就要劈價。反而有現金在手嘅人,選擇愈嚟愈多,愈想等平價入貨。但係價錢下跌始終有底,最多係零,唔會係負數。愈快跌到接近零,愈快有人撲出嚟接平貨。印咗嘅銀紙係唔會消失,只會擺喺床下底唔攞出嚟先會有通縮。資產價格跌得愈急,愈快吸引到銀紙回歸市場。 ...

通縮最緊要係減債
如果你冇資產在手,無論你有錢冇錢,其實你仲開心,銀紙仲見使,但係最緊要係保得住份工。 ... 通縮你最驚嘅係,你老細做唔住要執笠,你就冇咗份糧,樓就照供,細路又要交學費,咁就係通縮帶嚟最大嘅痛苦。

是否爆煲冇人知,通縮會否來臨冇人可以準確預計,但係你可以做好準備。減債是必須的,投資銀行家已經由二千呎搬到八百呎,冇債,以防一天被炒冇工返。雖然投資銀行家慣晒炒魷搵工就炒魷嘅生活,但下一輪冇工返嘅日子可以好長。每次經濟唔好嘅周期,都係股市、樓市、就業市場一波一波跌落去。股市跌咗,樓市跌緊,就業市場開始緊張。獅子銀行凍薪,唔會係單一事件,農曆年後相信類似新聞陸續有嚟。而家乜都開始跌,你最緊要做嘅係減債。』

在九七金融風暴後,通縮曾在香港出現,最明顯的莫過於負資產的出現,令當時很多業主很困擾。

現在香港還未有通縮出現之前,甚至仍有個別業主狂加店租的個案出現,但最好還是設法減債,將債項和有可能令自己變成負資產風險的資產盡量撇清,才是現今理財之道。



No comments:

Post a Comment